Frozen yoghurt, mat och fantastiska dagar ut mobilens öga.

Första bilden är från min praktikplats där jag dricker mängder med tea och kaffe och bara har det trevligt. Andra bilden är på Marthe bredvid Hitlers glob som våran skola har fått. Tycker faktiskt att det är lite coolt att dette faktiskt är Hitlers glob, som han hade. 
En dag då vi inte hade lärare så drog jag och Marthe in till stan och kollade på kläder. Denna klänning ville jag så gärna köpa för den var såså fin!! Men här gäller det att prioritera. Fika gjorde vi iallafall någon dag där samma vecka. Jag åt en supergod vegetarisk bagett fylld med mozzarella, persilja och soltorkade tomater, en oreokaka och en kaffe.
Åkte hem til Sverige under påsk, och åt en super god frukostbuffe på Arlanda för 149kr. Den satt fint vill jag lova. Frukostbuffe in my heart! Det absolut bästa som finns. Andra bilden är från fjälls, en kopp varm oboy med kaffe och grädde i solen. Helt underbart! Vill tillbaka!! Bästa tiden i livet är just den då vi är ifjälls under påsk! Tog dock inga bilder iår.
Kom tillbaka och direkt samma vecka gick jag och Marthe på DeliDeLuca och jag smakade på Frozen Yoghurt för första gången, med mangosmak. Det var oh-my-god-så-himla-gott-jag-tror-jag-svimmar-dot-com. Andra bilden är på Müslibars som delades ut gratis i stan. Jag fick och åt cirka 10. 
En lördag i april drog jag och Marthe till Bagel and Juice for att göra framföringen i norsken, jag köpte en bagel och en smoothie. Himla gott! Sedan drog vi såklart vidare till DeliDeLuca för en frozen yoghurt, och gratis wifi.
Fick en chokladkalender på ekstra norsken och gjorde en ugnsbakad morotskake gröt. Den var mumma!
Delades ut gratis kaffe lappar och kakor och bullar i stan, så jag sa ju inte nej direkt. En annan dag drog jag och Marthe till DeliDeLuca efter att vi sprungit runt i timmar på stan för att finna en enda butik så satte vi oss ned och åt en yoghurt, den var supermega god. Ofc, var ju från Deli.
Bara för några dagar sedan så fann jag denna öl. En 1 liters ölburk, den var enorm! Var tvungen att fota den altså. Andra bilden är på mina saknade bananpannkakor, men denna gång hade jag bär i och det blev jättegott. Toppade det med norsk keso och kockos flingor. 
Yoghurten är tillbaka efter några veckor utan den. Yoghurt måste ju vara det godaste man kan äta, och speciellt turkisk yoghurt med bär och banan i. Himmelriket.
Åt frozen yoghurt igen och igen med Marthe. 500g eller ska jag skriva 1/2 kg. Haha, tragiskt. Förra veckan drog jag och Marthe på stan och kollade på kläder och sedan satte vi oss ned på Ben & Jerry's och åt en bägare med 3 kulor. Denna dagen var så himlars varm och skön, svettades sönder i solen med bara en tunn tröja. Underbart!
 
Nu är ju sommarn snart här, kan bli upp till 19 grader och folk har börjat att gå i shorts och t-shirt. Helt fantastiskt! Nu längtar jag bara till man kan börja springa ute. Förra gången jag sprang ute var för någon vecka sedan och då sprang jag 10,50km i socker djupsnö och det gick inte lätt. Var död i en vecka efteråt. Ja så jobbigt var det, men skönt ändå! 
 
Men ni får ha det så bra, nästa gång kommer det förmodligen upp bilder på min födelsedag. Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Lucky

fin blogg :) lyst til å titta på min ?

2013-05-09 @ 00:53:52
URL: http://luckyseven.blogg.no

Jag gör inga bloglovin-byten.

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0