Mina senaste 2 månader genom mobil kameran.

Hejhej alla mina läsare. Söndag idag och det var en evighet sedan som jag uppdaterade den här sidan som alltid nu för tiden. Men här kommer iallfall en sumering ifran hela året nästan. Har ju inte gjort summeringen som jag lovade, men här är den iallafal.
Började skolan i Januari och av någon av de dagarna åt jag päron skyr yoghurt till lunch på skolan. Den var så himla god!! Tips tips tips till er där ute som älskar piggelin glassen. Smakar precis likadant, men hundra gånger nyttigare såklart. Andra bilden är på min smoothie som jag gjorde i början av året. Massa blåbär, 1 banan och lite yoghurt. Supergott vill jag lova er!
Var ensam hemma några dagar innan vinterlovet också, då gjorde jag mig en supergod middag som jag skrivit om här innan. Andra bilden är på min supergoda banan och kokos gröt toppad med banan, nötter och keso.
Gjorde mig även en äppelpajs-gröt besståenda av 1 rivet äpple, 1/2 dl havregryn, vatten, 1 daddel och kanel, toppat med keso, nötter och blåbär. Mums mums mums! Bara älskar älskar älskar den norska keson. Den är så himla god! Andra bilden är på min sked som jag köpte för ett par veckor sedan. Det är snorkfröken från mumin på den. Så himla söt. Perfekt ressked, då inget man köper har en sked som ingår.
Extra norsken på skolan bjöd på fest innan lovet. Nejdå, men han bjuder alltid på yoghurt och banan, men denna gång bjöd han också på skolebröd som är den "bullen" jag äter på bilden och chips. Sende nedre bilden till Marthe då hon tror att jag enbart äter hälsosamt. Och bara så ni vet, detta bröd är oftast lunchen for eleverna i norska skolor. Det till och med heter skolebröd. Ja, kan ni tänka er. Kan inte förstå hur de i snitt kan vara smalare än svenskarna. Iallafall så åt jag som en häst och skippade middagen. Var så mumsigt!
Två träningsbilder, eller två resultat bilder. Tar sådana bilder som den första då och då för att se förändringen med min kropp, det är alltid roligt att se tillbaka på sedan för att se hur man förändrats och andra bilden är en ännu bättre pepp-resultat bild. Så fort jag slår ett rekord på bandet måste jag fota det och tro det eller ej, men sprang sådär långt rakt av. Eller 10.37km men medans jag flåsade efter, tog upp mobilen och knäppte kort så hade den lagt på några meter. Tips till er för att få mer pepp, ta bilder på allt inom träningen. För du ser ofta inte din förändring förens du får jämföra det med ditt gamla. Och framför allt kommer du ihåg, f.eks. längd eller hastigheten bättre och exaktare och du får ha en liten bevis över hur bra du är och kan försöka vinna över dig själv varje gång.

Two sad bananafaces at the first pic. Andra bilden är på Katrin och Marthes framföring. Sköna tjejer!
En heldel hårflätningar fixade Marthe åt mig, och till och med lärde hon mig att göra en fiskbensfläta.
Dagen innan jag drog hem så var det gratis kaffe från 7-eleven i stan, så jag och Katrin var tvungen att gå dit och ta en kopp. Eller ja, jag rättare sagt. Hon tyckte inte om sin så jag fick två. Älskar hur alla butiken i Norge bjuder på kaffe!! Bild två är på min göra-något-på-resan-packning. Min mimunsked, 2 enomrna bananer, 2 tidningar, bästa Hälsa och en krysstidning og Nutrilettes chokladkakor, åt dom inte för dietandets skull, utan för att jag har sett dom som äter det och dom ser så himla sega och goda ut, men ja, de var väl sådär. Annars ska ni veta att jag är helt imot dieter, helt och hållet. 
Utanför mitt flygfönster. Så fint! Väl hemma tryckte jag i mig 4 semlor totalt. Det är ju liksom bara semmeldagen en gång om året!
Efter springningsinvigningen av mina nya springskor. Åh älskar dom så! Så fina! Andra bilder är bara en ego bild på glada jag påväg till sängs efter en bästbäst kväll hos farmor och farfar som bjöd på schnitzel med persiljesmör och rotfruktsgratäng. Så himla gott och så himla mysigt!
Åt 2 Ben & Jerry's när jag var hemma också. Oh My! Apple Pie! var inte så god, men Chunky Monkey var det. Chock att den människa som nog älskar banan mest i värden gillade bananglass, med chokladbananer i.
En solig vit dag utanför fönstret från mitt rum. Så vackert! Bild 2 är hemma hos farmor och farfar, jag och bror pryder deras vardagsrum. Och på stolen sitter finaste Simba, deras katt som är lika gammal som jag, fast blind på ena ögat. Han är så himla fin med de finaste färgerna!
I fredags hade jag myskväll med Marthe och Katrin. Vi åt crispy chicken till middag, kesam med banan, kockos och äpple till efterrätt, såg skider og norsk idol og spelade spel. Riktigt rolig kväll.
Denna vecka har jag sprungit 3mil, kört 2 benpass, 2 överkroppspass, haft 1 prov och 3 redovisningar. Riktigt bra jobbat! Så avslutade denna vecka med banan och kokos-gröt toppat med varma hallon, keso, banan och kokos till lunch i solen. Så himla himla gott! Men inte bara det, det är 20 dagar toootalt tills jag åker hem, egentigen 21 till fjälls. Men det är bara 12 skoldagar varav 2 är halvdagar. Helt otroligt! Längtar så jag döör! Vill verkligen till fjälls nu, vill ha påsk och lov. Åh längtar längtar längtar!!

Kommentarer

Jag gör inga bloglovin-byten.

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0