Ett milslångt inlägg om mitt år 2012.

I dag är det sista dagen på år 2012 och imorgon är början på ett helt nytt år fullt med överraskningar. Så jag hade tänkt att jag skulle sumera detta år, som har varit det mest utvecklande och nog det bästa året i mitt liv. Detta år har jag gjort så mycket jag aldrig gjort förut och nyårs löftet mitt för detta år var att äta hälsosamt och träna, vilket jag har hållt.

 

Januari

Denna månaden var jag väldigt aktiv på bloggen och med kamran. Såg ut att må väldigt bra och jag bakade väldigt mycket. Jag gick på IV på park och kämpade för att nå G i alla betyg. Jag och mamma såg 3D för första gången och då såg vi lejonkungen. Jag tog bedövning för första gången i mitt liv när jag skulle laga en tand och såg Stig Helmers Story med familjen och mormor. Detta var faktiskt en riktigt bra månad.

 

Februari

Månaden började med 5km i skidspåret med pappa och en rolig fest med några tjejer. Denna månad var det väldigt mycket firande så som fettisdagen, alla-hjärnans dag, födelsedagar som eks pappa och farmors födelsedag och jag älskade alla dom tillfällerna eftersom då fick man äta massa gott. Jag var väldigt omotiverad till att träna denna månad och jag for till Oslo för att fixa allt med skolan. Jag och bror införskaffade också oss en boxarpåse som vi slog på en del och jag och kusin emma åkte skridskor.

 

Mars

Min dator pajade och jag umgicks med pappa väldigt mycket. Hela lovet åkte vi skidor, fiskade, åkte bil, gick på stan, sjöng, pratade om livet, spelade gitarr och såg Eldkvarn för andra gången. Och att pappa pratade med Plura var så coolt. Sprang också mycket med vovven denna månad.

 

April

Egentigen det ända man behöver veta om denna månad är att jag for till fjälls med dom bästa och hade bästa tiden på hela året. Höjdpunkten i livet är ju helt klart det.

Maj

Jag fyllde år och fick en massa fina presenter. Sa också att detta år skulle bli «Händelsernas år" Vilket det faktiskt blev. Började  mycket varmare och ljusare så jag gick hem från skolan väldigt ofta. Hade också en heldel fina outfits.

 

Juni

Denna månad var nog min bästa i mat och träningsväg. Skrev några träningsinlägg och gjorde väldigt många hälsosamma maträtter.

Juli

Denna månad for jag, pappa och bror till västerås på power big meet. Det var nog sommarens bästa händelse. Hade mitt första sommarjobb denna sommar också. Var parkarbetare och det var inte så hemskt som alla sagt. Ganska lugnt jobb ändå. For sedan till Umeå med pappa och plockade massa hjortron och blåbär. Sedan på hemvägen åt vi blåbärs-mjukglass som var så himelsk god.

 

Augusti

Denna månad åt jag massor av belgiska våfflor. Jag flyttade till Norge, började skolan och min dator gick sönder igen. Tog också skolfoto för första gången.

 

September

Då kom moster och hälsade på mig i Norge och det var så mysigt. Tog mina första skolfoton på flera år denna månad och höstlov började.

 

Oktober

Denna månad började med ett lov och det var ockå denna månad jag skapade denna blogg. Kjöpte även min iPhone då.

 

November

I denna månad pluggade jag förfullt. Var nog den månad jag hade mest i skolan.  Framföring, innlevering, prov, läxor och långa dagar. Ingen hitt. Regnade en hel del och den första snön kom.

 

December

Denna månad hade jag alla slutprov i skolan. For på kryssning i Danmark och for hem tillslut efter en lång lång längtan och har haft ett fantastisk jullov med min saknade familj. Fick superfina julklappar och har ätit super god mat. Bästa avslutningen på ett fanstastiskt år.

 

Nu håller jag tummarna för att 2013 blir minst lika bra, eller kanske ännu bättre. Så GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!


Kommentarer

Jag gör inga bloglovin-byten.

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0