En vinterlista och förra årets decemberbilder.

 
Känner du dig lycklig och glad nu när vintern är här?
Åh, jag är så himla lycklig över att vintern är här. Det är så himla vackert, det luktar så friskt och du kan komma in, se en film och värma dig med en kopp tea. Sedan är vi ju så nära jul nu vilket gjör mig ännu lyckligare. Älskar julen såsåså mycket! Finns ju inget mysigare. Så ja, jag är väldigt lycklig över att vintern är här.
 
Vad kommer bli ditt mest använda plagg i vinter?
Min svarta kappa och min vita halsduk måste jag svara. Och underställ får jag ju inte glömma.
 
Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?

Åh, då var jag hemma med min familj. Gick på IV och slutade 12 varje dag. Hade redan haft mitt första pepparkaks- og lussebullebak. Jag såg på vänner precis som nu och jag drack mängder med glögg. Tror faktiskt at det var denna dag förra året som första snön kom. Den tiden var iallafall fantastisk. 
Bilden fotat utifran mitt fönster för exakt 1 år sedan där jag skrev "Vaknade upp i ett vinterland. Underbart!"
 
Vad gör du om dagarna egentligen?
Om dagara går jag i skola, pluggar, åker buss, sover och äter. Lite träning kommer in där emellan också någon gång i veckan. 
 
Vad ska du ha för frisyr?
Jag kör nog på uppsatt. Det är så enkelt! Men jag skulle vilja säga utsläppt, men det är så jobbigt! Blir bara statiskt på vintern också.
 
Vad lyssnar du på för musik?
Jag lyssnar på Eldkvarn, året om. Lyssnar faktiskt lite på Thåström också med låten flyktsoda. Den er himla bra! Men snart kommer nog alla julsånger spelas ur alla högtalare.
 
Vad läser du?
Det ända jag läser är bloggar, medelanden och skolböcker. Mer än så hinner jag inte med.
 
Vad var bäst med sommaren?
Åh, det bästa med sommaren i år var helt klart Power Big Meet och dagen jag och pappa for till stugan for att plocka hjortron och blåbär. Äta farmors godaste strömming och äta blåbärs mjukglass på vägen hem! Annars var det bästa att jag var med min familj exakt hela sommaren. Och såklart all den goda maten! Denna sommar var nog bästa sommarn i mitt liv!

Vad var sämst med sommaren?
Vädret. Var inte speciellt varm. Tråkigt nog.
 
Senast köpta plagg?
Flexi jeans från bikbok, ända jeansen som passar mig riktigt som jag faktiskt kan bära flera dagar på rad. Tipsar tipsar tipsar er om dom! Dom går inte ut sig vilket är det bästa!
Glöggen som jag drack mängder av förra december. Ur dom finaste glögg-kopparna.
 
Ditt bästa skönhetstips inför vintern?
Gå ut och gå i kylan så du får dom finaste röda kinderna. Nej men, träna och ät hälsosamt. Gör en helkroppspeeling när du duschar någon gång ibland och var noga med att smörja in dig varje gång. Tvätta ansiktet varje kväll och smörj in dig. Använd bara naturprodukter.
 
Hur ser du på framtiden?
Jadu, först och främst så har jag 1,5 år i skolan kvar och sen 2 års lärlingstid. Sedan kanske jag flyttar hem til övik igen. Vill egentligen inte bo i övik, men vill bo så nära min familj och släkt som möjligt. Kanske reser runt i världen lite också.Vi får se. Är ju trotts allt 21 år när jag är färdig med allt så då är det kanske dags för att skaffa familj och jag vill inte bo i en storstad då. Men som sagt, vi får se. Tar dagarna som dom kommer.
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Så jävla underbart!! <3<3<3

2012-12-11 @ 00:45:07
URL: http://vanligaord.bloggplatsen.se

Jag gör inga bloglovin-byten.

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0