Från sommar till höst, rockabilly, valp och gummistövlar.

Hejhej!
 
Sitter just nu här i sängen och jobbar med gymprovet. Sjukligt omotiverad till att läsa just för tillfället. Vill bara jobba, shoppa och se på serier!!! Jobbar dock inte så mycket denna månad, vad det ser ut som nu iallafall, så känner att detta blir en riktigt slapp månad, men dock inte i skolan. November = höstterminens provmånad. Ruttet. Men får väl fokusera på det och träning denna månad istället. Vilket det har blivit lite av känner jag. Men känner jag mig sjäv rätt så kommer jag spenera varenda gnutta fritid i sängen, framför en drös med serier. Men eftersom jag har tid nu jag tänkte då ta och uppdatera bloggen för en gång skull.
Så detta är en liten samanfattning av vad som hänt den senaste tiden:
Sommarens höjdpunkt. Mamma och jag peppade i bilen påväg till VÄSTERÅS för årets POWER BIG MEET!!! Så pass överdrivet fantastiskt underbart är det. Jag gjorde mig en snygg rockabilly frisyr också.
Skaffade bäbis i sommar också. Han är dock inte så bäbis längre. Längtar tills jul då jag får träffa han igen och se hur stor han har blivit. Jag och Marthe tryckte i oss frozen yoghurt också efter sommaren då vi kommit tillbaka till Oslo igen. GODASTE ever!!! Det är ekologiskt också, vilket är ett stort plus.
Har ätit god mat också.
Gratis kaffe välkommnade Oslo mig med direkt då jag började skolan. Mumma kardemumma!! Blev sushi till skollunch en dag i höst, eller 2 dagar i höst så att säga. Mums fillibabba. 
Det roliga med att vara svensk i Norge. De som uppfattas helt fel då man tänker i de svenska språkets banor.
Var på skogspromenad med skolan och det är så himla superfint där!! Har myst en massa med degusar den senaste tiden också, de är så himla söta. Vill ha!!
Egentligen ska jag bara jobba varannan lördag, men har blivit ringt in alla mina lediga lördagar i tillägg. Så är ju bara fri en gång i veckan, så jag köpte mig ett nytt tea på lördagen som jag njöt till tusen av. Det är ett grönt tea från Black Cat med smaken strawberry champagne och det luktar och smakar helt gudomligt! Andra bilden är på mig i sängen, laddar batterierna efter två 12 timmers dager, alltså skola från 08:10 till 15:30-15:50 och sedan jobb från 16:00 till 20:15. Hade en sådan dag till som väntade plus prov dagen efter det igen, praksis efter det och jobb efter det igen. Ja ni förstår. Sånna veckor har jag nu. Men det är bara härligt.
Har börjat med mina grötfrukostar igen, och nu gjorde jag en med bär plus en mumsig bär smoothie till det. Serverade frukosten på min nya fina bricka från Åhlens. Bara älskar detta renmotivet som vi har på allt.Tipstips! Andra bilden er från VIP kvällen vi hadde på jobbet. Vi bjöd på äppeldricka och godis. Just där var det supergoda crisptryfflar, som är från Åhlens. Tipstips!
Energi och vitaminfrukostar. Började bli helt blodtrycksfallig och tappa mycket hår ett tag här i oktober, vilket inte är så konstigt då man lever på sockerbomb-yoghurt och nutrilett barer til frukost, lunch och middag. Men när tiden inte räcker till är det sån det blir. Men kände att jag var tvungen att skärpa mig i vilket fall, så då blir det detta till frukost. Andra bilden är dock en engångsfrukost, inget jag äter dagligen, som ni förmodligen förstår. Men den var riktigt behövlig iallafall.
Bild ett visar mina superfina nya gummistövlar som jag vill springa runt i varje dag. Insåg ju att bor man i Norge, så måste man faktisk äga ett par stövlar. Iallafall om man inte vill bli blöt om föttera. Älskar dom i tillägg!! Så snygga!!! Fick ju med mig två snören till på köpet utöver dem på bilden. Kungligt! Andra bilden visar dagens väder, alltså vädret som är då jag inte kan gå ut och gå. När jag väl kan ta mig en tur ut på promenad så är det regn.
Sånt är livet, som mitt dagliga citat är, men med melodin. Ha det fint!

Kommentarer

Jag gör inga bloglovin-byten.

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0