En sammanfattning av mitt jullov. Mitt underbara jullov.

Dagen innan jullovet for jag och Katrin hem till Marthe. Där bakade vi kakor och sedan for vi vidare ut till stan där vi gick på FRIDAYS och åt en supergod middag. Andra bilden är min efterrätt, som innehöll nötkross, caramell, choklad, vaniljglass, grädde och en jordgubbe. Den var helt fantastisk precis som hela kvällen! 
Dagen efter var kanske bästa dagen i mitt liv, gick med längtan hela dagen att "åh!! ikväll så möter jag min familj för första gången på över 4 månader. Can't believe it!" Så dagen på skolan var ju riktigt lugn och skön. Jag , Katrin och Marthe bjöd på kakor som vi bakade kvällen innan och jag hämtade ut min skoltröja som satt perfekt.
Min första heldag hemma. Fredag och jag tog min sista vaccination mot livmoderhalscanser och for till tandläkaren. Efter det blev det en 2 timmar julbords-lunch på Varvsberget med min #@6!!!!5 saknade mamma. 
Bild ett är den fantastiskt vackra utsikten från Varvsberget och bild två är från dagen efter då jag tog sparken till farmor och farfar där farmor lärde mig att göra rullströmming och bjöd på saffrans-ungspannkaka till lunch.
Ser ni vinterlandskapet. Jag bara älskade det! Riktig vinter med snö är så vackert!
Kvällen erbjöd pepparkaks- och lussebullsbakning och ostbricka. Super gott och super mysigt!
Bild ett är vår julpyntade tall med alla möjliga söta och några fula saker jag och min bror pysslat ihop. Ja halva vår gran består av julpyssel från då vi var små. Omöjligt att finna plats till allt. Bild två är från någon solig dag då det var så vackert ute.
I julklapp fick jag så himla fina saker, bland annat fick jag tea med både teabula och teakopp av min fina kusin Emma. Och ja, det är väl faktiskt en av de bästa sakerna man kan få. Jag bara älskar allt som har med tea att göra då det speciellt är i lösvikt. Mer tea feeling. Texten på baksidan av teaforpakningen förklarar tea så bra. Andra bilden är på då jag smakade Ben & Jerry's glass med smaken half baked. Det var så mega super god. Tänk att jag köper en sådan burk när jag kommer hem då jag har självaste Ben & Jerry baren/fiket här i Oslo. Cirkus 200m från skolan. Tur jag har för lite tid för att gå dit.
På juldagen tog jag sparken till farmor igen med hela familjen och mormor. Där åt vi julmat och bara mådde som alltid då man är där.
Tog en fika med min kusin under mellandagarna. Blev dock lite mycket kände vi både. Illa mående som bara den. Men gott var det. Andra bilden är på våran 3 rätters middag. Så gott som alltid. Mamma och pappa är helt klart stjärnkockar. Efterrätten stog jag för, som alla andra gånger.
Vi firade in det nya året med min mosters familj som varje år. På allra bästa sätt. Var dock lite deppig den dagen då jag skulle tillbaka dagen efter. Så jobbigt att lämna familjen. Men kvällen var väldigt rolig. Åt 3-rätters och spelade "Med andra ord" vilket blev till många skrattanfall. Slutade med att jag blev så trött och stupade i säng. Andra bilden är från då jag sitter på flygplatsen. Jag sa hejdå till bror hemma och då börja jag grina som vanligt, for till farmor och farfar där jag storgrät igen. Och farmor hade klivit upp och bakat knäck till mig den morgoen bara för att hon vet hur mycket jag älskar hennes knäck. Åh, detta var nog jobbigaste dagen i mitt liv. Att säga hejdå till dom man älskar är nog de svåraste som finns.

Kommentarer

Jag gör inga bloglovin-byten.

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0